2 listopadu, 2023

5 tipů: Jak rychle zhubnout po porodu 

Máte to za sebou. A teď nastává další fáze. Jak zhubnout po porodu řeší nejedna maminka. V těhotenství řada žen přibere víc kilo, než by se jim líbilo. Ale odnosit dítě, není jen o kilech. Tělo se mění, povolí a pak je třeba jej zase vrátit do skoro původního stavu. Některé se to podaří prakticky ihned po šestinedělí a nemusí pro to, ani nic moc udělat. Jiná má dokonce po snaze tělo v lepší kondici než před otěhotněním. Je třeba vytrvat, mít vizi a dát tomu čas. 

Nejprve musíte ustálit režim, pak řešte, jak zhubnout po porodu 

Čas, to je úhlavní nepřítel všech žen a maminek zvláště. Situace, kdy máte doma malé miminko, jste nevyspalá, unavená, věčně poblitá, poslintaná, ruce vytahané jak opice. Energie žádná a do toho se máte vzchopit a jít běhat. Prostě naprosté sci-fi. Jenže fakt je ten, že v prvních měsících to jde skoro jako po másle než pak třeba v roce dítěte. Pracují ve výš prospěch stále hormony, a právě i onen fakt, že tolik nesníte. Není kdy. Na druhou stranu, nepravidelná, žádná nebo nekvalitní strava je taky problém. Je to takový začarovaný kruh.  

Ale zná to každá. Hledáte každou volnou skulinku, kdy můžete udělat něco pro sebe. Učesat se, vyčistit zuby, rychlá sprcha a ve spěchu pak spolykáte nějaké jídlo. Cokoliv, co vám přijde pod ruku. Jednou je to tyčinka MARS, podruhé suchý rohlík nebo zbytek z večeře, který se krčí na lince ještě z předešlého dne. Nebyl čas to uklidit. Šup s tím do pusy. Takto si ale ubližujete. Prázdné kalorie, které rychle zasytí, ale dlouho nevydrží. Plné cukru a tuku, takže za hodinku máte opět hlad. Jste jako křeček v kleci. 

Pokud chcete zhubnout břicho po porodu, budete se muset zásobit kvalitními produkty. Zdravé mlsání, svačinky, tyčinky, keksy a spoustu ovoce. Tím se obklopte. A až vás přepadne mlsná nebo hlad, aspoň stlačíte něco dobrého. Jako nouzovka je sušené ovoce mnohem lepší než suchý rohlík.  

Kdy je nejlepší začít a jak zhubnout po porodu 

Je třeba si uvědomit, že se tělo nevrátí, až na výjimky, do původního stavu hned po šestinedělí. Chce to čas. I ve vás devět měsíců rostlo dítě a tělo se tak mohlo v klidu přizpůsobit. Dejte mu prostor na to, aby se opět přizpůsobilo, ale opačným směrem. Na cvičení jako takové zapomeňte na první dva měsíce. Šestinedělí je posvátné. A ano může a většinou trvá déle než šest neděl. Je to doba odpočinku, napojení se na miminka, zvyknutí si na novou roli, nastavení pořádku v rodině. Cvičit můžete a budete až poté. Pokud máte nějaké poporodní rány, musí se zahojit. Děloha se také zmenšuje, což může být i bolestivé a v tomto stavu se stejně nikomu hýbat moc nechce.  

Takže ideální je začít tedy po těch cca dvou měsících, kdy jste přišla z porodnice domů. Ze startu je nezbytné volit lehčí aktivity. Takže svižná procházka s kočárkem nebo nosítkem po městě i v terénu. Dennodenní přenášení drobečka také udělá své. Doma si pak můžete přidat protahovací cviky a ty určené na zpevnění pánevního dna a středu těla. Tam musíte začít. Zapomeňte na úporné sklapovačky. Pracujte spíš s dechem a provádějte jemné pohyby každý den. 

Jděte na to od lesa 

Když si dáte do pořádku pánevní dno, srovnáte a posílíte střed těla, budete hned působit štíhleji. Vypouklé bříško není jen o tuku navíc, ale o vypouklosti a propadlých svalech. Diastáza po porodu je také velmi častá. Tady je mnoha odborníky doporučováno zajít na fyzioterapii, kde vám ukážou, jak cviky správně provádět. Stačí několik návštěv. Až po tomto výkonu budete moci začít s intenzivnějším cvičením doma, venku či v posilovně. 

Spoustu maminek si oblíbilo cvičení s dětmi v nějakém centru pro děti. Je to sice pěkná činnost a hezky to podporuje navázání vztahu s potomkem, ale ruku na srdce, vy tam zase tak moc nemakáte. Raději, pokud to alespoň trochu jde, choďte si dát do těla sama. Nemusíte hned potit krev v posilovně. Stačí jít do přírody. Běhat se dá všude. 

hubnutí během
Zhubnout po porodu můžete i pomocí běhu. Zdroj: Pixabay.com

Jak zhubnout po porodu, když kojím  

Je třeba pochopit, že jsou dva typy kojících žen. Jedny u kojení shazují kila jedna báseň, druhé přes veškerou snahu ani deko. Kojení je velmi energeticky náročné. Ale každé tělo reaguje odlišným způsobem. V podstatě je jedno, do jaké skupiny patříte. Hýbat se je dobré tak i tak. Stejně trenéři nabádají, aby to kojící matky nepřeháněly. Při přílišné fyzické námaze se může vyplavit moc kyseliny močové a mění se chuť mléka. Miminka jej pak mohou odmítat a nastává kolotoč s příkrmy a návštěvami laktační poradkyně. To určitě nechcete. Zvolněte a vnímejte své pocity a odpověď těla na zátěž. 

Jak zhubnout břicho po porodu rychle a efektivně 

Dalo by se říci, že v podstatě každou ženu trápí nejvíce břicho. A není se čemu divit. Je to velká část těla, hodně viditelná a přitahující pozornost. Dokud v něm bylo schované miminko, tak pohledy lidí nevadily, ba byly dokonce příjemné. Nyní už je to ale naopak. Nebojte. Zase tak složité to není. Stačí dodržovat určité zásady. 

  1. Zdravá spíž – Kde nic není, to se nesní. Skvělá rada. Nekupujte domů nic, co si budete po snězení vyčítat. Sladkosti, pochutiny ve stylu chipsů a prázdné kalorie nechte v regálech obchodu. Zásobte se zdravými sladkostmi, ovocem a ořechy. Ty postačí na zahnání akutního hladu. 
  1. Bílkoviny a vláknina – Obojí vás vhodně a dostatečně zasytí. Jsou to látky potřebné pro správnou peristaltiku střev, trávení a vstřebávání živin. Kvalitní bílkoviny najdete v mléčných výrobcích, mase, semínkách, tofu a rybách. Vláknina se nachází v zelenině a ovoci. Dá se však velmi dobře do jídel přidat i ve formě psyllia. 
  1. Alkohol – Pokud kojíte, je to pro vás naprosto zakázané. Alkohol přechází do mléka a ovlivňuje malé novorozeně. A to i několik hodin po posledním loku. Nevěřte ničemu jinému. Jestliže je vaše dítě krmeno z lahve, máte alkohol povolen. Ale jen v malém množství. Jde opět o prázdné kalorie, které se jen těžko shazují. 
  1. Pitný režim – Je všeobecně známo, že pitný režim je velmi důležitý. Díky obyčejné vodě talo funguje jako hodinky. A to je přesně ono. To potřebujete. 
  1. Odpočinek – Spěte. Kdykoliv to jde. Nedostatek spánku zvyšuje stres a ubírá energii. A v tomto stavu nezhubnete. Dokonce možná přiberete. Takže dopřejte si dostatek odpočinku, klidně i po dohodě s rodinou. 
voda
Dostatečně pijte a zhubnete. Zdroj: Pixabay.com

Nezoufejte, hubnutí po porodu má svůj čas 

Není třeba házet flintu do žita. Pokud se budete řídit výše uvedenými radami, zásadami, pravidly, pak určitě dojdete výsledku. Dříve či později zcela jistě. Statistiky hovoří jasně. Zdravě se stravující žena, kojící i nekojící, s pravidelným pohybem zhubne do dvou let od porodu na svou původní váhu. Vzhledem k tomu, že mateřství je náročné, psychicky i fyzicky, vám bude ve výsledku jedno. S příchodem dítěte se vám převrátí svět vzhůru nohami a nějaké to kilo navíc vás nakonec nechá chladnou. Zjistíte, že nepodstatné věci nemá cenu řešit a plýtvat na nich svou energii. Důležité je být šťastná a spokojená. 

A co vy? Řešíte každé kilo navíc a už přemýšlíte, jak se po porodu dostanete zpátky do formy?